Han vet, men inte jag

Jag vill träffa honom,
men drar ut på det just pga hur jag ser mig själv,
hur jag känner inför vad andra tycker.

Jag hade bestämt att dra ut på de till lördag.
Då säger han "jag vet hur jag vill ha det".
Jag som är så sjukt nyfiken måste därför träffa honom så fort som möjligt.
Han är inte i stan nu men han kommer idag.
Jag känner mig ja, ni vet hur jag känner över mig själv vid detta laget,
men jag måste träffa honom.

Ska jag vara den som dissar eller blir jag dissad?
Eller blir det vi två?
Ska jag tillåta mig själv att spela ett spel i kärleken igen?
Ska jag tillåta mig själv att bli sårbar igen?
Ska jag tillåta mig själv att öppna upp och vända mig själv ut och in?
Ska jag tillåta mig själv att ständigt äcklas när någon tar på mig?

Förra gången slutade allt i katastrof men jag blev även smalast på hela förra året.
Ska jag utnyttja kärleken för att bli smal igen?
Alla dessa frågor gör mig galen.
Jag är rädd att jag börjar falla tillbaka och snart kommer mina panikattacker tillbaka.
Din äckliga lilla feta flodhäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0