Hur ska jag känna?

Jag vet inte hur jag ska känna.
Skyldig? Ledsen? Arg? Neutral?
Jag har flera gånger sagt till en kompis att jag inte har några direkta känslor,
att jag vill dra mig ur och bara fortsätta som vänner.
Dum nog lät jag mig tro att något kunde bli och nu ligger jag är och huvudet snurrar av alla tankar.

Som det känns nu vill jag bara dra ett streck över det som hände.
Glömma det och låtasas som att de aldrig hände även om jag vet att de är helt fel.
Jag måste hantera mig känslor om jag ska komma ur detta.
Jag måste sluta bygga på mina känslor, trycka ner dem och brytas ner totalt för att en dag låta allt komma ut och det blir en katasrof.

Ska jag låta honom hållas ett tag, må dåligt över det som hände och förklara sig?
Eller ska jag säga att vi tar de som ett one night stand och förblir vänner?
Jag ska komma helskinnad ur detta, jag tänker inte låta mig bryta ner igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0