Laxeringsmedel - mer skada än nytta?

Jag bestämde mig för att sluta laxera när mina sista tabletter tog slut och de är ett bra tag sedan. Jag använde de på helt fel sätt, överdoserade alldeles för mycket och för ofta vilket gjorde att jag fick väldigt stora problem med min mage och kunde inte göra nr 2 utan att laxera pga att jag blev så  förstoppad då jag tömde den så ofta och när jag väl åt lite hade jag inget som kunde föra de andra framåt vilket ledde till allvarliga magproblem. Jag är glad att jag slutade för jag använde de enbart för att jag var depserat över att känna mig tom i magen då ångesten försvann lite. Jag visste att de räckte med två men tog ändå fler för de kändes bättre och utsatte mig för sjuka magsmärtor trots att jag kunde undvikit de.

Tillslut insåg jag att jag var tvungen att sluta annars kunde jag förstöra min mage totalt och riskera att få problem resten av livet. Jag visste hela tiden vilka biverkningar de kunde ge, att de egentligen gjorde mer skada än nytta men bydde mig inte för jag var desperat efter att känna mig tom. Jag bestämde mig ändå för att sluta för jag ville inte få mer problem. Jag har ändå tänkt köpa nya tabletter flera gånger men dragit ut på de pga hur min mage blev och jag vill inte förstöra den för livet.

Jag har ändå i stort sätt laxerat hela natten och har sjukt ont i magen. Jag har aldrig känt något i magen när jag tagit stacker's tidigare men har inte heller tagit såhär många. De måste blivit för mycket för min mage att ta hand om och jag ångrar lite att jag tog så många även om de känns skönt att få ut allting (ursäkta ordval).

Laxeringar ni? Isåfall varför och har ni fått några biverkningar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0