Vilse i skogen

Jag har varit vaken i 20 timmar och lär nog vara uppe det dubbla innan jag får en blund. Jag är så djupt nere i en svacka just nu att jag inte har lust med någonting, bryr mig om något eller tänker efter. Jag brukar alltid tänka för mycket och vara flera steg förre samtidigt som jag försöker se alla konsekvenser som kan uppstå genom olika beslut.

Just nu tänker jag inte alls utan bara gör det som faller mig in och skiter fullständigt i vad som kan hända eller hur mycket de kan påverka och förändra saker framöver. Jag har länge tänkt att överdosera stacker's för att se vad som händer men tvekat, låtit rädslan ta över för vad som kan hända och låtit de passera för att jag fortfarande har mitt förnuft kvar. Idag lämnade jag allt som har med ansvar, förnuft och konsekvenser att göra och lät mig själv leva fritt utan att ens tänka på andra och var så egoistisk att jag hade kunnat ta livet av mig utan att känna skuld.

Jag tog i vilket fall som helst totalt 6 stacker's, hade bara tänkt ta fyra men var otålig och ville att de skulle hända något extremt. Ingenting kul hände och jag känner mig lite borta bara, ser suddigt och är helt klarvaken och har så mycket energi att jag hade nog kunnat springa minst tre mil och fortfarande orkat springa tre till och ändå vara vaken flera timmar. Jag bryr mig inte om att jag inte får sova, hur farligt de än kan vara eller att jag troligen kommer göra det igen om jag inte säljer mina stacker's och faller ännu lite djupare ner och faktiskt släpper allt och skaffar droger. Jag vill bara leva, slippa tänka på vad som kan hända och hoppas jag överlever (spela roll, försvinna kanske hade varit bättre?). Jag känner mig hur egoistisk som helst och känner inte alls igen mig själv vilket är lite skrämmande men allt känns så meningslöst så varför gå och tveka och dra ut på saker samtidigt som man lever med rädsla när man kan vara spontan och ta redan på saker direkt istället.

Jag vet att jag svammlar massor, att jag borde gå ut och gå i två timmar till som jag gjorde innan. Jag orkade inte tänka utan försökte bara följa med musiken. Min vanliga runda brukar ta 60 - 75 min men de kändes inte tillräckligt så jag släppte allt och gick en väg jag inte hade någon aning om vart den skulle leda mig men de kändes bara spännande och jag orkade inte bygga upp någon rädsla för jag visste att jag skulle hitta rätt för eller senare och någon våldtäktsman skulle knappst sitta och trycka i skogen en måndagskväll klockan tolv och hoppas att någon ska korsa just den väg där han är när de finns tusen andra som folk kan välja. Trots att jag hamnade mitt i skogen, helt ovetande om vart jag var och de enda som lyste upp vägen var snön då de lyktstålparna inte fungerade. Jag minns knappt vart jag gick, känns inte ens som fick någon uppfattning av vägen jag gick utan jag bara gick för att jag var tvungen bara för att jag skulle komma hem och behövde bli av med energi.

Jag börjar ändå få upp ett ljus och börjar förstå att jag hamnat i en alldeles för djup svacka och att jag måste börja tänka efter vad de är jag egentligen håller på med och förstå att jag inte kan fortsätta såhär för då kommer jag snart fucka upp mitt liv totalt. Låt min rädsla komma tillbaka och mitt förnuft sjunka in så jag börjar ta mig till ytan igen för jag vet innerst inne att jag är bättre än såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0