Livet just nu

Jag är jättetrött, ögonen gör nästan lite ont. Jag har sovit jättedåligt men kom inte i säng förrän halv ett/ett. Tankarna har dessutom snurrat i huvudet och de är väldigt mycket nu känns det som.

Jobbet rullar på, fortfarande lite strul med vissa människor och tiderna men det går åt rätt håll. Min gamla arbetsgivare som fixade jobbet åt mig var uppe igår och styrde och ställde lite. Det var roligt att se när hon sa till att de skulle få med henne att göra om de var elaka mot mig.

Träning och maten känns också mycket bättre. Jag har motivation att träna, jag har motivation att äta bättre. Självklart har det kunnat vara bättre men jag känner att det går åt rätt håll och det är de som räknas. Som jag skrev i förra inlägget ska jag inte låta misstag förstöra allt utan fokusera på nästa dag. Det får ta den tid det tag (fast jag vill svälta och rasa men just nu funkar det inte). Jag ska bli fin, jag ska bli smal.

Jag har även börjat lära känna lite folk, främst två killar (på två olika håll). Låter som värsta playern eller något men är inte alls på de sättet. Orkar inte sitta här och försvara mig men jag trivs bättre att umgås med killar och det behöver inte bli något bara för att man lär känna killar även om första tanken kanske är så. I vilket fall som helst var jag hemma hos den ena igår, blev helt spontant. Var väldigt nervös men allting gick jättebra. Han är hur söt som helst, rolig, pratsam och allt kändes så naturligt. Jag känner mig inte redo för ett förhållande än (lite tidigt att tänka på!) men vi får se vad det leder till, vi ska träffas i alla fall.

Just nu känns livet bra och jag hoppas det fortsätter så för just nu drar jag ut på psykologhjälpen och börjar komma tillbaka till "jag klarar mig själv". Därför hoppas jag livet fortsätter att sikta mot toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0